söndag 30 oktober 2011

Från Mirissa till Tangalla

Hej Sverige!

Igår följde vi med Ippe till guldsmeden där han skulle hämta ut två ringar som han beställt till sig själv och sin flickvän. Vi fick steg för steg se hur alla smyckena tillverkades och slutligen fick vi komma in i affären och titta på alla dyrbarheter. Så mycket vackra smycken! Jag bestämde mig för att ge mig själv en kärleksförklaring och ett minne från resan så jag köpte mig själv en vacker silverring med en blå sten. Jag är så nöjd!

På kvällen festade vi till det lite eftersom att det var vår sista kväll tillsammans alla tre. Marko, jag och Ippe. Mycket trevligt! Och idag var det så dags att lämna Mirissa, hoppa in i en tuk-tuk och åka vidare till Tangalla. Chauffören tog oss till ett hotell mitt ute i ingenstans. På vägen dit såg vi en krokodil och en massa apor och plötsligt kändes det inte som att vi befann oss på Sri Lanka längre - snarare Afrika! Stället vi fick titta på var fint med saknade internet. Vi fick garanterat att det inte skulle finnas något bättre ställe så vi checkade in. I en timme. På den timmen hade vi hunnit ta en strandpromenad och bara 200 meter bort hittat ett annat ställe, mycket finare och mysigare, billigare och med internet. Så vi gick tillbaka och checkade ut igen. De blev väl inte sådär jätteglada precis ;) Nu är vi i alla fall på ett fantastiskt mysigt ställe precis i vår smak. Hotellet är beläget mitt på stranden och utsikten från vårt fönster är fantastisk. Tanken är att vi ska stanna här i tre nätter innan vi beger oss vidare uppåt i landet!

Eftermiddagen, innan det började regna, spenderade vi på stranden och letade snäckor. Här finns MASSVIS! Det är imponerande hur rogivande det kan vara att gå runt och leta efter de finaste snäckorna ... Idag sa till och med Marko - "När det finns såhär mycket tycker ju till och med jag att det är kul", haha! Vi har nu samlat på oss en hel del som vi ska ta med hem till Sverige. Marko har även hittat två nästan identiska snäckor som han säger sig vilja göra till halsband - ett till honom och ett till mig. Hur sött är inte det?!



Nya boendet:





All kärlek! / Anna och Marko

1 kommentar:

  1. Hej! Jag har hittat till er blogg nu när jag själv åker till Sri Lanka om knappt 6 veckor. Ni skriver in namnet på stället ni hittade i Tangalle, har det ett namn så vore jag tacksam för tips. Ser ut som just ett sånt ställe jag skulle vilja bo på! tack så länge, hälsar Sandra

    SvaraRadera