onsdag 19 oktober 2011

Från Hikkaduwa till Unawatuna

Orkade inte uppdatera bloggen igår men här kommer en liten summering!

Igår började vi dagen med att åka till ett privatsjukhus i Galle där jag fick min första vaccinationsspruta mot rabies. Jag vet inte om det var för att vi är utlänningar men allting gick jättesnabbt och vi fick gå före alla i kön. De var snälla och trevliga och allting var väldigt fräscht. Fick papper och kvitton på alltsammans så att jag kan få tillbaka pengarna för mina utgifter när vi kommer tillbaka till Sverige. Resten av dagen spenderade vi på stranden och på kvällen blev vi hembjudna till Gamini för lite Arakk-drickande. Eller, Marko drack arakk och jag drack coca cola ;)

Imorse bjöd vi Gamini på frukost på ett lokalt ställe och han lärde oss att äta frukost på Sri Lanka-vis - med händerna. Spännande! Sedan packade vi ihop våra saker och begav oss till nästa ställe - Unawatuna. Vi checkade in på ett 5-stjärnigt hotell då vi beslutade oss för att unna oss lite lyx under en natt. Här är så oerhört flott och vi trivs som fisken i vattnet. Imorgon drar vi ner på budgeten igen och checkar in på nästa ställe där det inte ens kommer att finnas AC. Det ska bli spännande i denna värmen! Hehe! Unawatuna är i alla fall väldigt fint och pittoreskt. Stranden är fin och mysig. Det enda negativa skulle väl vara att turisterna redan letat sig hit. Det kryllar av dom. Mest engelskmän. Och med turisterna så glömmer ortsborna bort vem dom är och beter sig som turisterna. Inte fullt lika charmigt!

Nu ska vi sova. Det har varit en lång dag. Orkar inte ladda upp bilder just nu men imorgon lovar jag er ett bildregn utan dess like ;)

Sköt om er där hemma. Vi älskar er!

/ Anna och Marko

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar