tisdag 25 oktober 2011

Livet är fantastiskt!

Dagen började med en mindre resa in till staden Matara där jag tog min tredje spruta med rabiesvaccin. 1 to go (här i Sri Lanka)! Så skönt! Idag var det ett nytt sjukhus men servicen var fortfarande på topp. Ibland måste man helt enkelt bara älska privatsjukvård!

Annars har det idag inte hänt så jättemycket. Marko och Hippe har surfat medan jag tog bilder från stranden, jag har fått mitt livs bästa massage på hotellets spa, Marko och Hippe har åkt skimboard och slutligen har vi alla tre käkat en god middag på restaurang. Jag har även pluggat och imorgon kommer jag att skriva arbete så att fingrarna glöder. Hoppas att jag får till det innan deadline imorgon!

Jag vet inte om ni läst om den försvunne svensken här på Sri Lanka (som nu hittats död)? Så jävla tragiskt. Jag finner inga ord. För er som inte läst så var det igår ett svenskt par i 30 årsåldern som började att bråka på stranden. Flickvännen ska sedan ha lämnat pojkvännen på stranden och denna ska, enligt ett vittne, ha simmat ut i havet. Vittnet säger att det såg ut som att han skulle ta sig ett dopp. Vittnet reagerade sedan på att mannen inte kom tillbaka upp ur vattnet och slog larm. Dykare och polis letade förgäves tills imorse, då mannens kropp hittades drunknad intill stranden. Flickvännen ska ha identifierat honom. Och detta skedde bara några mil från oss, i Galle ... Nu inser man verkligen vikten av att aldrig skiljas som ovänner. Man vet aldrig vad som kan hända. Idag har jag talat om för Marko en miljon gånger hur mycket jag älskar honom. Han är det dyrbaraste jag har. Min skatt och klippa i livet. Världens bästa Marko! Nu ska jag gå och ge honom en stor kram!

Ta hand om varandra och tala om för varandra hur ni känner.
Kärleken övervinner allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar