tisdag 25 oktober 2011

Söndag 23 oktober, Regnet det bara öser ner …

Marko behövde idag lämna in några uppgifter till skolan och jag behövde få ner några föreläsningar så vi begav oss på jakt efter internet. Inte det lättaste visade det sig. Men till slut lyckades vi hitta ett ställe med wifi och vi fick fixat det vi skulle.
Sedan tog Mark och den finske killen moppen och körde till en närliggande by för att surfa. De är i skrivand stund fortfarande kvar. Själv tog jag mig nyss en liten promenad men jag hann inte så långt innan himlen öppnade sig på nytt. Jag tror bestämt att det är fjärde dagen på rad som det regnar. Tråkigt! Nu sitter jag här på rummet och skriver lite på skolarbete. Känner dock att den nya serien Pan Am lockar destu mer … ;)
Imorgon flyttar vi till ett nytt ställe här i Mirissa. Stället vi bor på nu är visserligen ganska trevligt och billigt men nu kommer vi att komma närmre stranden. Jag har själv inte sett stället men enligt Marko ska det vara fräscht, precis intill havet, ha internet, varmt vatten och inkludera frukost. Och ha en stor inhägnad, trevlig trädgård som skyddas av en vakt. Tycker att det verkar lockande! Jag personligen känner mig lite låst på det tillfälliga stället då jag råkar ha min kvinnliga vecka och inte kan bada. Och här är inga solstolar så för tillfället är jag låst till rummet. Tror att det blir lite bättre nu när Marko kan gå och bada och jag kan ligga och jäsa i hängmattan på gården / låna hotellets solstolar på stranden.
All kärlek! / Anna och Marko

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar