fredag 28 oktober 2011

Dagarna flyter på i rask takt

Anledningen till det dåliga bloggandet på sista tiden är helt enkelt att det inte händer så mycket. Vi njuter av livet och gör i princip samma sak varje dag - nästan ingenting. Och vi älskar det! Längre fram på resan kommer vi att åka runt ganska mycket och se och uppleva en massa saker och då kommer blogginläggen att trilla in igen.

Igår tog jag ett stort kliv i min personliga utveckling. Jag är som bekant vattenrädd och får lätt panik när jag vet att jag inte bottnar och/eller får vatten över huvudet, men igår surfade jag för första gången i mitt liv, och jag älskade det! Marko var min lärare och han var grym <3 Det var väldigt svårt att hitta balansen och att resa sig upp och jag fick stora skrapsår på magen , men det var det värt. Jag tvingades att ramla, jag tvingades att dyka och jag tvingades att simma och bli bortsköljd av vattnet och det var bra! Idag kunde jag gå ut i vattnet helt utan rädsla och bli bortspolad av ännu större vågor. En klar utveckling! Ska fortsätta att pressa mig själv nu när jag äntligen vågar.

Igår drog det in ett helvetiskt oväder här på Sri Lanka. Vi var i vattnet när det drog in och fick skynda oss upp och ta skydd i surfcampet. Det regnade som om himlen hade öppnat sig och som det åskade! Flera gånger slog blixten ner precis utanför campet. Hela huset skakade och det skar i öronen. Och ändå fortsatte folk att surfa. De påstod att "ingen dött i vattnet här tidigare så det är lugnt". Ha! Varför chansa? Ingen vill väl bli den första?

All kärlek! / Anna och Marko

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar