fredag 21 oktober 2011

Sista dagen i Unawatuna

Hej alla!

Igår lämnade vi vårt vackra 5-stjärniga hotell och checkade in på ett annat, mindre lyxigt ställe. Vi kan väl säga såhär - det enda som var bra med rummet var balkongen och dess utsikt (balkongen låg, utan att överdriva, 15 meter från strandkanten). Rummet i övrigt var en katastrof! Blodfläckar på lakanen var det första som mötte oss. När vi bad personalen byta så möttes vi av suckar. Rummet var inte städat, det var hål i myggnätet, ingen lampa på balkongen, ingen soptunna, inget toalettpapper osv osv. När vi sedan fick besök av både kackelackor och ödlor fick vi (läs jag) nog. Vi bestämde oss för att checka ut direkt på morgonen. Jag, som är en rättvisans kvinna, satte mig ner och skrev en lång lista med alla saker som inte fanns på rummet som jag sedan lämnade till chefen. Till saken hör att vi betalde lika mycket när vi bodde i Hikkaduwa som här och här fanns inte ens ac eller varmvatten. Nu hoppas jag att chefen fått sig ett uppvaknande och att dem skärper sig och rustar upp skiten. Nu bor vi i alla fall ganska bra igen. AC, varmvatten, fräschare rum och frukost för 30 kronor extra per person. Klart värt!

Imorse åkte vi tuk-tuk in till sjukhuset i Galle där jag tog min andra rabiesspruta. Det gick om möjligt ännu snabbare idag och servicen var fortfarande på topp. Nu har jag bara två sprutor kvar att ta här på Sri Lanka och två i Sverige, sedan ska jag vara i toppform igen!

Efter att vi kom tillbaka till Unawatuna har vi legat på stranden och njutit. Marko har åkt skimboard (heter det så?) och sedan har vi även snorklat en liten stund. Lite shopping har också stått på schemat!

Imorgon efter frukost åker vi vidare till nästa ställe - Mirissa. Det ska vara en riktig paradisort med lite turister. Vi får väl se men det ska i alla fall bli roligt att se ett nytt ställe!

Nu ska jag gå och tigga lite extra uppmärksamhet av Marko. Det kan inte vara lätt för honom att vara på resa med en för tillfället oerhört pms:ig kvinna som gråter stup i kvarten ;) Kan väl utan underdrift säga att jag är oerhört känslig just nu! Tur att Marko är världens underbaraste pojkvän!

All kärlek! / Marko och Anna



"Pimp my tuk-tuk":

Killen hade pimpat sin tuk- tuk med allt han kunde komma över. Insidan var täckt med Bob Marley-posters och när han körde så blinkade hela tuk-tuken i kulörta färger.



Idag regnade det enormt mycket! :

= Översvämningar. Kolla röret i första bilden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar