fredag 14 oktober 2011

Trasig kamera

Jepp, då har jag lyckats förstöra min två år gamla, knappt använda, digitalkamera. På något vänster har ett litet sandkorn letat sig in i kameran och objektivet vägrar nu att åka ut. Så himla typiskt! Marko har ju såklart sin kamera ... Får se om jag kan hitta någon billig i stan ... Känns ju himla drygt att vara på sitt livs resa och utan att ha någon kamera!

Idag har vi inte gjort så överdrivet mycket. Marko har försökt surfa men vågorna var på tok för stora. Jag stod och vaktade på stranden och trodde nästan att han hade drunknat när jag inte sett honom på några minuter. När han väl kom upp på torra land igen var han totalt slut. Så surfingen får vänta helt enkelt! Själv är jag som bekant vattenrädd men töjde ändå mina gränser idag genom att dyka under en våg. Men när jag sedan sögs ut för att sedan kastas in mot stranden igen fick jag panik och gav upp. Fy! Jag hatar verkligen att vara vattenrädd men det finns ju verkligen ingenting att göra. Havet är enormt mäktigt här!

Vi har även flyttat idag , till Tandem guesthouse. Mycket fint med trevlig personal. Och billigt! Vi har även hyrt en skoter att köra runt med. Bara man är försiktig så är det ett himla bra sätt att ta sig runt på. Slutligen har vi druckit öl i solnedgången med en lokalbo - samma kille som visat oss runt de andra dagarna. Han är verkligen helskön och pratar inte med oss för vinnings skull (som många andra gör). Han bara är och berättar hela tiden en massa intressanta historier.

Love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar